Tips for å komme i bedre humør

3. Feb, 2017

Denne mørketiden kan være vanskelig å holde ut. Dagene er korte, og temperaturene er lave. Dette kan fort gå ut over humøret. Da kan det være fint med noen tips for hvordan du kommer deg i bedre humør. Dette kan du lese mer om i denne artikkelen.

Januar kan være den tyngste måneden å komme seg igjennom. Dette har nok litt å gjøre med at det er vanskelig å starte opp hverdagen igjen etter en lang og god juleferie, men også at dette er årets kaldeste og mørkeste måned. For å ikke ødelegge motivasjonen helt er det viktig å fylle hverdagen med aktiviteter og tiltak som får deg i godt humør. Høres dette vanskelig ut? Vel, her har du noen gode tips som kan hjelpe deg i gang.

Spis næringsrik og god mat
På denne tiden kan det være fristende å sitte klistret til sofaen med noe digg junkfood, eller masse snacks. Allikevel er et av de beste tipsene å prøve å styre unna dette, og heller prøve å få i deg noe sunn og næringsrik mat. På vinteren er ofte vitaminnivået lavest, og dette har en tydelig sammenheng med humøret. Et lurt triks kan være å lage deg noe sunn snacks om kvelden. I stedet for å sitte der med potetgullposen, hva med å lage deg en bolle med deilig fruktsalat? Det går raskt, og smaker utrolig mye bedre. Med litt vaniljekesam på toppen har du den perfekte desserten!

Tren, kom deg ut i frisk luft
Det å bevege litt på kroppen er spesielt viktig nå. Pass på å ikke bli en sofagris! Trening frigjør som kjent endorfiner, som faktisk gir lykkesignaler til hjernen. Du trenger så klar ikke å melde deg inn på treningssenter, eller gjøre deg klar for maraton. Det holder faktisk med litt lettere mosjon hver dag. Helst utendørs! Kle deg godt, og kjenn hvor deilig det føles å puste inn den kalde, klare lufta. Få skikkelig roser i kinnene. Dette vil gjøre underverker for både humøret og utstrålingen din.

Ha en god døgnrytme
Selv om nettene er lengre er det viktig å holde en god døgnrytme. Stå opp og legg deg til manne tid hver dag. Det kan være tungt å komme seg av senga når det er helt svart ute, men gjør det allikevel. Det er viktig for at kroppen ikke skal gå i dvalemodus. I tillegg må du passe på at kroppen får nok søvn, så ikke strekk ut nattetimene altfor lenge. Rundt åtte timers søvn hver natt bør være målet.

Gjør noe du synes er gøy
Noe av det aller viktigste nå om vinteren er å fylle dagene med aktiviteter du synes er morsomme. Det betyr ingenting om der er sport, film, lese bøker eller spille casino. Sett av litt tid i hverdagen til å drive med din favorittaktivitet. For casinoentusiaster passer det perfekt at du kan sitte hjemme i den gode og varme godstolen og spille på nettcasino. Start hele eventyret med å hente deg gratis spinn casino. Hvis ikke dette kan få deg i godt humør er det ingenting som han. Ler mer om dette her: