kopbox-celebrates-20-years-of-the-supreme-box-logo-4

What’s in a logo

19. May, 2014

Logoer er interessante saker (har dere fått med dere den «helt nye» PayPal-logoen eller?).
Anbefaler for øvrig denne boka fra Taschen, hvor Ludovic Houplain har samlet over 40 000 logoer!
Supreme er blant de som har fått/hatt mest hype knyttet til sine, og i anledning jubileum (20 år) så har en av forhandlerne, Kopbox, rettet søkelyset mot box-logoen.
For mer logo, stiler, minner og dykk i arkivet – besøk siden deres.

Enda mere interesting er ordene til Yan Martin som gjør brand marketing for Reebok: «A brand is something that constantly evolves, based on a new insight or an opportunity.»

På 80-tallet hadde Reebok en posisjon som de aldri har hatt siden, men noe er på gang.
I 2011 introduserte de Crossfit Delta-logoen som symboliserer de tre bærebjelkene i selvutvikling/forandring: mental – physical – social. Selve logoen er ikke ny da den har blitt brukt av en rekke merkevarer og organisasjoner gjennom tidene.
Så kommer det faktum at Reebok generelt har tapt terreng i nyere år, bortsett fra Crossfit-linjen som har hatt en jevn stigning. Til tross for at merkevaren er 120 år gammel så ble det besluttet at delta-logen skulle «ta over» hele selskapet. RIP.

3027567-inline-reeboklogo3x2